فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

 شركت هواپیمایی ایران ایرتور بمنظور افزایش پروازها و تامین رفاه هرچه بیشترشهروندان آبادان و خرمشهر ، ایستگاه جدیدی در آبادان مستقرمی كند .

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور گفت : آبادان می تواند پایلوتی برای شركت هواپیمایی ایران ایرتور باشد.بر اساس بررسی های صورت گرفته چنانچه چهار فروند هواپیما را در آبادان مستقر كنیم این مهم به راحتی قابل تحقق است.

سرتیپ خلبان باهری گفت: طبق بررسی های انجام شده برای آنكه بتوانیم شهر آبادان را به اقصی نقاط كشور وصل كنیم نیاز است تا یك ایستگاه در این منطقه ایجاد و تعدادی هواپیما را در آن مستقر كنیم.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب به طور روزانه از همان ساعات اولیه صبح آبادان توسط پروازهای پیش بینی شده به تهران، مشهد و سایر شهرهای مورد تقاضای مردم و حتی كشورهای آسیایی و اروپایی وصل می شود.

وی افزود : طبق بررسی های صورت گرفته چنانچه چهار فروند هواپیما را در آبادان مستقر كنیم این مهم به راحتی قابل تحقق است .

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور گفت: در ساعات مختلف روز هر دو ساعت یك بار ، یك پرواز می تواند شهر آبادان را به اقصی نقاط كشور و جهان همچون تركیه، كشورهای اروپایی، آسیای شرقی، روسیه و كشوهای عربی وصل كند.

باهری با اشاره به نیاز 300 میلیارد ریالی اعتبار برای خرید این هواپیماها افزود: امید می رود تا هر چه سریعتربودجه ی مورد نیاز از طریق مشاركت بخش دولتی و یا خصوصی تامین گردد.

وی تصریح كرد: به دنبال آن هستیم تا هواپیماهایی را كه سال تولید آنها بالای 1995 باشد (به طور عمده ایرباس) را خریداری كنیم.

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر تور با اشاره به سوله ها و آشیانه های بلا استفاده و مخروبه باقی مانده از جنگ تحمیلی در فرودگاه آبادان گفت: این امكانات برای انجام كار مناسب و قابل مرمت و بهره برداری است ضمن آنكه مسوولان شهری در زمینه اعطای زمین در فرودگاه برای ایجاد آشیانه های فنی مهندسی به ما قول مساعد داده اند.

سرتیپ خلبان باهری افزود: با توجه به وجود ظرفیت بالای تقاضا در این منطقه كار را با استفاده از چهار فروند هواپیما آغاز و در ادامه نیز این تعداد هواپیما قابل گسترش و توسعه است .




:
:
[ برچسب:ایران ایرتور در آبادان, ] [ ] [ امیر ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت